Czy jakość musi dużo kosztować?
Czy jakość musi dużo kosztować?
autorem artykułu jest Sylwester Sacharczuk
W Internecie można znaleźć bardzo dużo ofert bezpłatnych. Za darmo dostępne są m.in. niektóre programy, narzędzia, bazy informacji. Dlaczego firmy tworzą takie opcje, skoro wydaje się to być inwestycją bez zysku?
Tak naprawdę inwestują w takie projekty, aby pozyskać jak największą liczbę użytkowników, którym mogą zaproponować lepsze, bardziej atrakcyjne usługi - ale już płatne. Drugi powód - serwisy i strony, które posiadają dużą liczbę użytkowników i generują sporą liczbę odsłon, przyciągają reklamodawców, a za nimi dochody z reklam.
Jednak rzadko kiedy za bezpłatną ofertą kryją się produkty na poziomie, dotyczą one najczęściej najprostszych dróg i rozstrzygnięć.
Płatne czyli kompletne
Osoby, które chcą otrzymać naprawdę wartościowe narzędzia czy bazy informacji, często zastanawiają się nad ofertami płatnymi. Takie rozwiązania rzeczywiście częściej kryją w sobie wersje kompletne i bardziej aktualne, co nie znaczy, że bardzo kosztowne.
JeÅ›li chodzi o dane pÅ‚atne, w każdej bazie informacji czy firm sÄ… one dostÄ™pne lub wyÅ›wietlane w pierwszej kolejnoÅ›ci. Chodzi tu o każdÄ… formÄ™ wyszukiwarki – czy to ogólnÄ…, czy branżowÄ….
- Jeśli ktoś chce przebić się ze swoją ofertą na rynku, na pewno warto odrobinę zainwestować. W przypadku naszego portalu OPENKontakt.com oferty płatne są wyświetlane w pierwszej kolejności, poza tym mają widoczne wszystkie dane teleadresowe - mówi Bartłomiej Niewiński, prezes OPENKontakt.com. - Dzięki temu każdy, kto korzysta z zasobów największej w Europie giełdy biznes ofert, może skontaktować się z firmami, które zamieściły ofertę płatną i poszerzać grono partnerów biznesowych. W przypadku oferty bezpłatnej nie byłoby takiej możliwości.
10-krotnie bardziej popularne
Nie raz biznesmeni sÄ… w sytuacji, kiedy szukajÄ… interesujÄ…cych ofert – i majÄ… do wyboru oferty z peÅ‚nymi danymi oraz takie, do których kontakt jest utrudniony. To oczywiste, że częściej wybierajÄ… te, do których majÄ… uÅ‚atwiony dostÄ™p.
- Chyba nie ma sensu utrudnianie dostÄ™pu do swoich ofert dla osób naprawdÄ™ nimi zainteresowanych, prawda? Z przeprowadzonych przez nasz portal badaÅ„ statystycznych wynika, że oferty pÅ‚atne cieszÄ… siÄ™ ponad 10-krotnie wiÄ™kszym zainteresowaniem, niż te bez widocznych danych teleadresowych. Różnica jest wiÄ™c kolosalna – i wÅ‚aÅ›nie tej różnicy należy oczekiwać dokonujÄ…c opÅ‚aty - mówi BartÅ‚omiej NiewiÅ„ski, prezes OPENKontakt.com.
Internauci gotowi płacić
Także najnowsze zagraniczne badania pokazują, że być może nadchodzi już początek końca bezpłatnych treści i usług w Internecie. Próbę przeprowadzono wśród blisko 5 tysięcy internautów w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych. Oto okazuje się, że ponad połowa z nich jest gotowa zapłacić co miesiąc 2 dolary lub ich równowartość, aby móc korzystać z wyszukiwarki Google. Z kolei co piąty nie widzi problemu w tym, aby płacić za użytkowanie Yahoo, YouTube lub Wikipedii.
Czy jest wiÄ™c sens proponować usÅ‚ugi za darmo, skoro sami użytkownicy Internetu deklarujÄ…, że sÄ… gotowi za nie pÅ‚acić? Tak naprawdÄ™ tylko duże i najbardziej popularne serwisy sÄ… w stanie przekonać użytkowników do pÅ‚atnoÅ›ci za usÅ‚ugi bezpÅ‚atne. I druga, niezwykle ważna sprawa – przez kryzys i spowalniajÄ…cÄ… gospodarkÄ™ wyniki rynku reklamy w tradycyjnych mediach na pewno bÄ™dÄ… sÅ‚absze niż w poprzednich latach. Odczujemy to również w Polsce.
Na szczęście reklama internetowa nie doświadczy tego tak boleśnie jak inne formy, bo jest najtańsza. Warto podkreślić, że spowolnienie gospodarcze jest dla niej szansą. Jako najtańsza metoda niebawem może stać się w naszym kraju bardzo popularna.
Czy bezpÅ‚atne treÅ›ci odejdÄ… w zapomnienie? Nie tak szybko - w najbliższym czasie na pewno bÄ™dÄ… cieszyÅ‚y siÄ™ popularnoÅ›ciÄ…. Wszystko zależy od użytkownika i jego wymagaÅ„. JeÅ›li jest wymagajÄ…cy i oczekuje rozwiÄ…zaÅ„ na poziomie – powinien zastanowić siÄ™ nad opcjÄ… pÅ‚atnÄ…. CzÄ™sto nawet maÅ‚a wydana suma może zwrócić siÄ™ wielokrotnie.
Sylwester Sacharczuk
BADANIE
Jaki procent badanych jest skłonnych płacić za korzystanie z bezpłatnego serwisu
Nazwa serwisu - Odsetek badanych
Google - 52,00%
Yahoo - 22,00%
YouTube - 19,00%
Wikipedia - 18,00%
Facebook - 17,00%
eBay - 16,00%
MySpace – 12,00%
Źródło: Rubicon Consulting, Wrzesień 2008
--
dziennikarz
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Przepis na musakÄ™
10 głównych błędów projektowania stron według Nielsena
Dom drewniany czy murowany ?
Czynnik, bez którego każdy plan zrzucenia kilogramów po
to jest testowy artykul ktory zaraz wywale w kosmos